دوشنبه ۲۸ اسفند ۰۲

گوگل قابلیت پاسخگویی هوشمند را به پیام رسان‌های بیش‌تری اضافه می‌کند

۸۹۹ بازديد
گوگل قصد دارد قابلیت پاسخگویی هوشمند خود را علاوه بر پیام رسان الو، در اختیار سایر اپلیکیشن‌ها نظیر فیسبوک مسنجر، واتساپ، اسکایپ و ... نیز قرار دهد.
 

اگر تمایل دارید از قابلیت پاسخگوی هوشمند گوگل در اپلیکیشن چت بهره ببرید، تنها به استفاده از الویا پیام رسان پیش‌فرض اندروید در دستگاه خود محدود خواهید بود. اما اگر شما نیز همانند بسیاری از افراد، از نرم‌افزارهای دیگری استفاده کنید، تکلیف چیست؟ نگران نباشید؛ گروه Area 120 گوگل، بر پروژه پاسخگوی هوشمند (Replay Project) کار می‌کنند که همان گونه که از نام آن برمی‌آید، امکان پاسخ هوشمند به پیام‌های ارسال‌شده را فراهم می‌سازد (در حال حاضر فقط برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی در دسترس خواهد بود).

طبیعتا هنگ‌اوت در لیست نرم‌افزارهایی که به این قابلیت مجهز خواهند شد، دیده می‌شود؛ اما برنامه‌های دیگری همچون فیسبوک مسنجر، اسکایپ، واتساپ و حتی پیام‌های مستقیم توییتر نیز در این لیست قابل مشاهده هستند. با استفاده از قابلیت فوق، کافی است روی یک دکمه در نوار اعلان دستگاه کلیک کنید تا پیام مورد نظر به شخص مقابل ارسال شود.

قطعا پاسخگوی خودکار دارای قابلیت‌های هوشمند کاربردی نظیر «متأسفم، در حال حاضر قادر به پاسخگویی نیستم» در حین رانندگی و همچنین زمان‌هایی که خارج از ساعات کاری یا تعطیلات قرار دارید و تمایلی به برقراری ارتباط با همکارانتان ندارید نیز هست. علاوه بر این، زمانی که یک پیام فوری برای شما ارسال می‌شود، قابلیت پاسخگوی هوشمند باید دستگاه شما را از حالت سکوت خارج کند تا متوجه آن شوید.

البته قضاوت در مورد آن بسیار زود است؛ گروه Area 120 گوگل از کاربران می‌خواهد تا ارائه رسمی قابلیت پاسخگویی هوشمند صبر کنند. قطعا عرضه این قابلیت، مدت زمانی به طول خواهد انجامید و حتی ممکن است هر کدام از برنامه‌های موجود در لیست فوق را پشتیبانی نکند.

چنانچه این وعده‌ها محقق شوند، قابلیت پاسخگویی هوشمند نه‌تنها در اکوسیستم گوگل، بلکه در سیستم عامل اندروید به یک مبنای اصلی تبدیل خواهد شد. این ویژگی همان گونه که می‌تواند غیر شخصی باشد، به همان صورت می‌تواند وظیفه ارسال پیام از طرف شما را بر عهده گیرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.