سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

نشان تجاری جدید سامسونگ خبر از عرضه عینک هوشمند این شرکت می‌دهد

۹۳۶ بازديد
اخیرا با ثبت یک نشان تجاری جدید توسط سامسونگ، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه‌ی یک عینک هوشمند پوشیدنی از سوی این شرکت مطرح شده است.
 
از ۴ سال پیش، شایعات مختلفی مبنی بر تولید و عرضه‌ی عینکی هوشمند همچون عینک گوگل از سوی سامسونگ وجود داشته است. برخی گزارش‌ها تاکید کرده‌اند که این نام این دستگاه پوشیدنیگیر گلس خواهد بود و امکانات و ویژگی‌هایی فراتر از عینک گوگل ارائه خواهد داد. با این وجود، سامسونگ تا به امروز اقدام به عرضه‌ی چنین محصولی نکرده است. اما اکنون یک نشان تجاری جدید منتشر شده که نشان‌دهنده‌ی احتمال عرضه‌ی این عینک هوشمند است.
سامسونگ صاحب پتنت‌های بی‌شماری از فناوری‌ها و ویژگی‌های مخصوص عینک‌های هوشمند پوشیدنی است. براساس این پتنت‌ها، دو سال پیش گزارش شد که عینک هوشمند سامسونگ در مقایسه با عینک گوگل قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌‌تری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
غول کره‌ای هنوز این پتنت‌ها را در اختیار دارد و ممکن است اقدام به توسعه‌ی برخی از آن‌ها نیز کرده باشد؛ اما این شرکت تاکنون از برنامه‌های خود مبنی بر عرضه‌ی یک عینک هوشمند پوشیدنی رونمایی نکرده است. با این حال، اخیرا سامسونگ اقدام به ثبت یک نشان تجاری نسبتا جالب توجه کرده است که با هیچ کدام از محصولات فعلی این شرکت ارتباطی ندارد.
Samsung Smart Glasses
در توضیحات ثبت این نشان تجاری آمده است که برخی از موارد استفاده از آن شامل «نرم‌افزار کامپیوتری برای تحلیل و پیکربندی عینک‌های دستیار بینایی»، «نرم‌افزار کامپیوتری برای تنظیم، پیکربندی و کنترل ابزار جانبی پوشیدنی برای دستگاه‌های موبایل و کامپیوتر» و «عینک دستیار بینایی متشکل از دوربین، کامپیوتر و نمایشگر برای ثبت، پردازش و نمایش تصاویر» است.
در توضیحات این نشان تجاری چندین بار از عبارت دستیار بینایی استفاده شده است. این مسئله نشان‌دهنده‌ی آن است که این محصول (اگر واقعی باشد) ممکن است نقشی فراتر از تنها یک محصول پوشیدنی معمولی داشته باشد.
ثبت یک نشان تجاری به‌تنهایی بدین معنی نیست که محصولی واقعی عرضه خواهد شد؛ اما این موضوع بیانگر آن است که سامسونگ ایده‌ی ساخت چنین دستگاهی را هنوز در نظر دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.