سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

پرچمدار بعدی ال جی با نمایشگر ۶.۱ اینچی در ماه ژوئن راهی بازار می‌شود

۹۵۲ بازديد
گمان می‌رود جانشین ال‌جی جی ۶ به نمایشگر ۶.۱ اینچی با نسبت ابعاد ۱۸:۹ و پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز شود. شنیده‌ها نشان از این دارند که این گوشی ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ راهی بازار می‌شود.
 
ال‌جی در بازار موبایل، اوضاع نامساعدی دارد؛ به‌ نظر می‌رسد عرضه گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت نظیر ال‌جی جی ۶ و ال‌جی وی ۳۰ نتوانسته است وضعیت این شرکت را تغییر دهد. به همین جهت، مدتی پیش اعلام شد که استراتژی شرکت کُره‌ای در بازار موبایل تغییر پیدا کرده است و ال‌جی دیگر به‌منظور رقابت، گوشی جدیدی معرفی نخواهد کرد؛ این شرکت اکنون روی افزایش طول عمر گوشی‌های هوشمند خود متمرکز شده است و تنها زمانی محصول جدیدی به بازار عرضه خواهد کرد که ال‌جی حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.
 
به همین جهت، اکنون شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد پرچم‌دار بعدی ال‌جی وجود دارد؛ از جمله اینکه نمی‌دانیم این مدل چه زمانی معرفی خواهد شد و حتی در صورت عرضه، آیا گوشی‌ رده‌بالای ال‌جی از سری «جی» معرفی می‌شود یا خیر. با توجه به اینکه جانشین جی ۶ در اواخر ماه فوریه (اوایل اسفند) در نمایشگاه MWC 2018 معرفی نخواهد شد، ادعا می‌شود که نسخه به‌روز وی ۳۰ با حافظه داخلی بیشتر و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در کنگره موبایل بارسلون به نمایش گذاشته خواهد شد.
بااین‎حال ایوان بلس، افشاگر معروف توئیتر، بار دیگر به شایعات جانشین ال‌جی جی ۶ دامن زده و مدعی است که این مدل با اسم‌ رمز «Judy» توسعه می‌یابد. کدنام ارائه‌شده برای پرچم‌دار ال‌جی با دیگر اسم‌ رمزهایی که این شرکت از نام‌های زنانه انتخاب می‌کند، هم‌راستا است؛ از این رو، احتمال دارد اطلاعات فاش‌شده صحت داشته باشند.
این شایعه‌پرداز، مدعی است که Judy یک گوشی با قابلیت‌های نرم‎افزاری یا رنگ‌بندی متنوع نیست و طراحی کاملاً جدیدی ارائه خواهد داد. این مدل، به صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی فول ویژن (Full Vision) با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ مجهز خواهد شد؛ برای مقایسه، باید اشاره کرد که در نسل قبل، ال‌جی از نمایشگر ۵.۷ اینچی فول ویژن استفاده کرده است. به همین جهت، جانشین جی ۶ نسبت به پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت کُره‌ای نمایشگر بزرگ‌تری دارد. البته در حال‌ حاضر نمی‌توان این مدل را جی ۷نامید؛ زیرا احتمال دارد که ال‌جی، نام تجاری دیگری برای آن در نظر بگیرد.
با وجود استفاده از صفحه‌نمایش اولد در فبلت وی ۳۰، به‌ نظر می‌رسید که ال‌جی مجدداً از پنل OLED بهره خواهد گرفت؛ هرچند، ایوان بلس مدعی شده است که مقامات کُره‌ای به دنبال ارائه پرچم‌دار جدید این شرکت با نمایشگر +MLCD هستند. ساختار این نمایشگر، RGBW و صفحه‌نمایش دارای زیرپیکسل سفید است. گفته می‌شود روشنایی نمایشگر ۶.۱ اینچی گوشی Judy به ۸۰۰ نیت خواهد رسید؛ ضمن اینکه مصرف انرژی در این پنل نسبت به نمایشگرهای استاندارد IPS LCD تا حدود ۳۵ درصد کاهش خواهد یافت.
ایوان بلس به مشخصات سخت‎افزاری زیر اشاره کرده است که احتمالاً جانشین جی ۶ به همراه خواهد داشت:
  • پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی
  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه (در سال ۲۰۱۸، استفاده از ۴ گیگابایت رم برای یک گوشی پرچم‎‌دار کافی است؟)
  • دوربین دوگانه با لنزهای شیشه‌ای و دهانه لنزی عریض؛ گفته می‌شود از سنسورهای ۱۶ مگاپیکسلی با لنزهای F1.6 استفاده خواهد شد.
  • دریافت استاندارد IP68 به‌منظور مقاومت از گوشی در برابر نفوذ آب در عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه
  • بلندگوهای استریو با نام Boombox توصیف شده‌اند.
  • عکس‎برداری HDR10
  • پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، دستیار صوتی دیجیتال، تشخیص صدا، دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی (مانند نسخه جدید ال‌جی وی ۳۰ که در اوایل اسفند معرفی خواهد شد)
در حال‌ حاضر مشخص نیست اطلاعات ارائه‌شده تا چه اندازه صحت دارند. درحالی‌که ایوان بلس به عرضه جانشین جی ۶ با نمایشگر MLCD+ اشاره دارد، پیش‌تر اعلام شده بود که این مدل احتمالاً نمایشگر OLED خواهد داشت و به ۶ گیگابایت رم مجهز می‌شود. ضمن اینکه مشخص نیستبازطراحی پرچم‌دار ۲۰۱۸ ال‌جی، چه تأثیری روی مشخصات سخت‌افزاری آن داشته است؛ زیرا پیش‌تر گفته می‌شد که گوشی رده‌بالای جدید این شرکت از ابتدا ساخته می‌شود. با وجود گمانه‌زنی‌های مختلف در مورد تأخیر عرضه پرچم‌دار ۲۰۱۸ ال‌جی، یکی از مقامات این شرکت اعلام کرده است کهجانشین جی ۶ در موعد مقرر عرضه خواهد شد و تعویق در معرفی آن صحت ندارد.
درصورتی‌که اطلاعات ارائه‌شده صحت داشته باشند، تا چه اندازه به پرچم‌دار جدید ال‌جی امیدوار هستید؟ آیا این مدل، رقیب شایسته‌ای برای گلکسی اس ۹ سامسونگ، اکسپریا ایکس‌زد ۲ پرو سونی و هواوی پی ۲۰ خواهد بود؟
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.