جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

هواوی پی 20 پورشه دیزاین با سه دوربین فاش شد

۹۲۹ بازديد

تصویر رندر شده‌ای که گمان می‌رود مربوط به نسخه پورشهه دیزاین گوشی پرچم‌دار هواوی پی ۲۰ باشد، به‌تازگی فاش شده است.

 
خانواده پی 20 هواوی در تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین ۹۷) به صورت رسمی معرفی خواهند شد و به همین جهت، گمانه‌زنی‌ها پیرامون اعضای مختلف این سری در طی هفته اخیر افزایش یافته است. به‌تازگی نیز در شبکه‌ی اجتماعی «ویبو» چین، تصویری منتشر شده است که نسخه «پورشه دیزاین» هواوی پی ۲۰ را به نمایش می‌گذارد؛ همان‌طور که مشاهده می‌شود، لوگوی «پورشه دیزاین» و هواوی در پنل پشتی جلب‌توجه می‌کند.

البته باید اشاره کرد که مدل مذکور به سه دوربین مجهز شده است؛ با این‌حال، چینش سنسورهای دوربین به صورت افقی است و در شایعات گذشته، به عرضه سری «پی ۲۰» با دوربین عمودی اشاره شده بود. نسخه پورشه دیزاین پرچم‌دار جدید هواوی به دوربین دوگانه مجهز شده است و یک سنسور دیگر نیز برای عکاسی دارد؛ بین دوربین دوگانه و سنسور تله‌فوتو، فلاش LED جای گرفته است.

در پنل پشتی، برند «لایکا» به وضوح جلب‌توجه می‌کند؛ این موضوع بدین معنی است که هواوی مجدداً با وتزلار - یک شرکت آلمانی‌ که توسعه‌دهنده لنز است - برای توسعه دوربین گوشی‌ پرچم‌دار خود همکاری خواهد کرد تا تجربه‌ای به یادماندنی را برای علاقه‌مندان به عکاسی به ارمغان بیاورد.

فرم کلی گوشی، این احتمال را که نسخه «پورشه دیزاین» پرچم‌دار پی ۲۰ به نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ مجهز شده است؛ تقویت می‌کند. با این‌حال، پنل جلوی گوشی به نمایش گذاشته نشده است. باید اشاره کرد که در قاب پشتی، خبری از حسگر اثرانگشت نیست؛ به همین جهت، احتمال سنسور اثرانگشت در حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش جای گرفته باشد. برای یادآوری، باید اشاره کرد که جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس با بریدگی در بالای نمایشگر عرضه خواهند شد؛ با این‌حال، حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش را نیز به منظور جای‌گیری دکمه‌ی فیزیکی Home در جلوی گوشی حفظ کرده‌اند. گمان می‌رود سنسور اثرانگشت در پرچم‌داران جدید هواوی با این دکمه فیزیکی ادغام شده باشد.

هواوی در ابتدا درنظر داشت تا گوشی‌های پرچم‌دار خود را در نمایشگاه MWC 2018، مانند دیگر سازندگان معرفی کند؛ با این‌حال شرکت چینی ترجیح داد به دلیل حضور رقبای قدرت‌مندی نظیر سامسونگ در این رویداد جهانی، معرفی سری «پی ۲۰» را به اواخر ماه مارس موکول کند.

لازم به‌ذکر است که اعضای جدید سری «پی»، مدل پی ۲۰، پی ۲۰ پرو و پی ۲۰ لایت خواهند بود؛ حتی مدل ارزان‌قیمت که با پسوند «لایت» متمایز شده است، بریدگی در بالای صفحه‌نمایش خود خواهد داشت و به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود. با توجه به اطلاعاتی که اخیراً به‌دست آمده است، گمان می‌رود مدل دیگری با پسوند «پورشه دیزاین» از سری پی عرضه شود؛ این گوشی به عنوان نسخه بازطراحی شده پی ۲۰ پرو ارائه خواهد شد و ممکن است بیشتر از ۱۴۰۰ دلار آمریکا قیمت داشته باشد.

پرچم‌داران جدید از سری «پی» به تراشه کرین ۹۷۰ با هشت هسته پردازشی مجهز شده‌اند؛ این تراشه از واحد پردازش عصبی (NPU) برخوردار شده است. میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو نیز از این واحد پردازشی بهره می‌گیرند و نسخه «پرو» به لطف برخورداری از واحد پردازش عصبی و هوش مصنوعی، اخیراً موفق شده است یک خودرو را به صورت خودکار کنترل کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.