سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

عضو شورای عالی فضای مجازی: مهاجرت به پیام رسان‌ های بومی ضروری است

۱,۰۶۶ بازديد

بر اساس گزارش عضو شورای عالی فضای مجازی، هم‌اکنون زیرساخت ارتباطات کشور بر مبنای شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است، بنابراین مهاجرت پیام رسان‌های بومی باید هرچه سریع‌تر اتفاق بیافتد.

 

محمدحسن انتظاری با تأکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی هم اکنون به‌صورت زیرساخت درآمده و تمام ارتباطات اجتماعی اقتصادی و حاکمیت کشور روی این شبکه‌ها شکل گرفته است، گفت:

این زیرساخت باید در اختیار داخل باشد.

وی با تأکید بر اینکه نباید این زیرساخت‌ها به یک پیام‌رسان خارجی متکی باشد، اضافه کرد:

هم اکنون تمامی ارتباطات اداری، حکومتی، اجتماعی کشور روی پیام رسان تلگرام است که درست نیست. به همین دلیل در مصوبه شورای عالی فضای مجازی، موضوع ساماندهی پیام رسان‌های بومی مطرح شد. این مصوبه مربوط به چند ماه گذشته است و براساس آن وزارت ارتباطات، ارشاد، صدا و سیما و برخی از دستگاه‌های مرتبط موظف به حمایت پیام رسان‌های بومی در جهت رونق شبکه‌های اجتماعی داخلی شدند.

به گفته‌ی وی، در این مصوبه زمانبندی خاصی در نظر گرفته نشد، اما با توجه به تأثیرگذاری سریع شبکه‌های اجتماعی روی ارتباطات مردم باید هرچه سریع‌تر پیام رسان‌های بومی در کشور رونق بگیرند و مهاجرت به سمت این پیام رسان‌ها انجام گیرد.

بر اساس گزارش عضو شورای عالی فضای مجازی، ساماندهی شبکه‌های اجتماعی بومی از چند ماه قبل در مصوبه شورای عالی فضای مجازی آمده است و به نظر می‌رسد در جلسه آینده این شورا، متولیان ذیربط در مورد عملکرد خود گزارش بدهند.

انتظاری افزود:

شواهد نشان می‌دهد هنوز آن طور که باید از پیام رسان‌های داخلی حمایتی صورت نگرفته است و حتی این پیام رسان‌ها، پهنای باند کافی برای رقابت با پیام رسان‌های خارجی ندارند. از آنجا که سرمایه‌گذاری سنگینی برای زیرساخت این شبکه‌ها نیاز است، تا بتوانند قابل رقابت با سرویس‌های خارجی باشند، به نظر می‌رسد هنوز هیچ کدام از پیام رسان‌های بومی از شرایط و تسهیلات ۵ میلیارد تومانی استفاده نکردند و این در حالی است که شبکه‌های خارجی بدون محدودیت در حال استفاده از امکانات زیرساختی کشور هستند.

به گفته‌ی وی، هم اکنون شرایط به نفع شبکه‌های بومی داخلی نیست و باید حمایت از این شبکه‌ها با سرعت بیشتری صورت گیرد تا بتوانند در یک رقابت سنگین با سرویس‌های خارجی فعالیت خود را آغاز کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.