سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

گوگل برای رقابت با iMassage سرویس پیام رسان چت می‌سازد

۱,۰۸۰ بازديد

'گزارشات حاکی از آن است که گوگل درحال توسعه‌ی سرویس پیام‌رسان اندرویدی به نام "چت" است تا با آی‌مسیج اپل رقابت کند.

 

براساس گزارشی که توسط وب‌سایت The Verge منتشر شده، گوگل در حال راه‌اندازی یک سرویس پیام‌رسان اندرویدی ساده (مشابه مسنجر فیسبوک و iMassage اپل) به نام «چت» است و این آخرین تلاش غول‌ تکنولوژی برای ساده‌سازی پیام رسانی در اندروید است؛

استاندارد RCS یا سرویس‌های ارتباطی غنی جایگزینی برای سیستم‌های کهنه‌کار اس‌ام‌اس و ام‌ام‌اس خواهد بود؛

سرویس چت، مبتنی بر استاندارد RCS است و گوگل اپراتور‌های همراه و سازندگان گوشی‌های هوشمند را برای پشتیبانی از این سرویس تحت فشار قرار داده است. چت اپلیکیشن جدیدی نیست بلکه سرویس ارتقاء یافته‌ی پیام‌رسان اندروید است و به طور خودکار در پیام‌رسان‌های اندروید فعال می‌شود؛

این سرویس که جایگزینی برای اس‌ام‌اس است ویژگی‌هایی همچون گزارش خوانده شدن پیام، مشاهده‌ی وضعیت نوشتن دیگران، ویدیوها و تصاویر با وضوح کامل و پیام‌رسانی گروهی را اضافه کرده است.

طبق استاندارد جدید گوگل، پیام‌رسان چت از اینترنت تلفن استفاده می‌کند؛ مانند iMassage اپل زمانی‌که کاربر چت پیامی را ارسال می‌کند اگر گیرنده، برنامه‌ی چت را باشته باشد با استفاده از داده‌های اینترنت پیام را دریافت می‌کند و اگر این اپلیکیشن را نداشته باشد پیام چت به اس‌ام‌اس یا ام‌ام‌اس تبدیل شده و از میزان اعتبار پولی شما کسر می‌شود.

اما برخلاف آی‌مسیج یا سیگنال، چت هیچگونه رمزنگاری ندارد و شما پیام خود را بصورت باز و رمزنگاری‌نشده ارسال می‌کنید. یعنی پیام‌ها در سرور نگهداری می‌شوند و امکان دسترسی به آن‌ها وجود دارد.

چت که توسط شرکت گوگل درحال توسعه است جایگزینی برای پیام‌رسان‌های متعدد اندرویدی مانند گوگل پلاس، هنگ‌اوت، Allo، Duo و پیام‌رسان اندروید است. البته سرویس Allo متوقف خواهد شد و گوگل تمرکز خود را روی چت خواهد گذاشت.

سرویس RCS اخیرا توسط گوگل مورد حمایت قرار گرفته و گوگل به همراه مایکروسافت و ۵۵ اپراتور همراه و ۱۱ کمپانی تولیدکننده قصد دارد آن را به استانداردی جهانی تبدیل کند؛

بر اساس گزارش‌های منتشر شده تا کنون تنها ویندوز و اندروید از پیام‌رسان چت پشتیبانی می‌کنند و مشخص نیست که آیا اپل از چت پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.