جمعه ۰۳ فروردین ۰۳

گوشی‌های هوشمند 5G در سال ۲۰۲۳ بیشترین میزان فروش را خواهند داشت

۷۴۷ بازديد

گوشی‌های هوشمند 5G در سال ۲۰۲۳ بیشترین میزان فروش را خواهند داشت

بنابر اعلام گارنتر، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ فروش گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری 5G بیشتر از سایر مدل‌ها باشد.

 

آژانس تحقیقاتی گارنتر اخیرا اعلام کرده است با توجه به اینکه از سال آینده به‌بعد شرکت‌های مختلف ارائه‌ی خدمات 5G را گسترش خواهند داد، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳، حدود ۵۱ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمندجهان مربوط به گوشی‌های 5G باشد.

برخی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند از مدتی قبل تولید محصولات مجهز به فناوری 5G را آغاز کرده و تعدادی از این گوشی‌ها نیز به بازار عرضه شده‌اند؛ اما براساس پیش‌بینی‌ها، فروش این نوع دستگاه‌ها در سال آینده فقط ۶ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند را شامل می‌شود. درحالی‌که آینده‌ی 5G روشن به‌نظر می‌رسد، بازار جهانی محصولات مجهز به این فناوری درحال‌حاضر چندان درخورتوجه نیست. گارنتر پیش‌بینی کرده است فروشرایانه‌های شخصی و تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ جمعا به ۲.۲ میلیارد واحد خواهد رسید. این، یعنی فروش مجموعه‌ی این محصولات در مقایسه با سال گذشته ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

به‌دلیل اشباع فراوان بازار گوشی‌های هوشمند و مشکلات موجود در نوآوری‌ها و چرخه‌های به‌روزرسانی این دستگاه‌ها، انتظار می‌رود میزان فروش این دسته از محصولات در سال ۲۰۱۹ با ۲.۵ درصد کاهش، بیشترین سیر نزولی را تجربه کند.

 

فروش گوشی های 5g

رنجیت آوتول، یکی از مدیران آژانس تحقیقاتی گارنتر می‌گوید:

میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جمعا ۱.۷ میلیارد واحد است که در مقایسه با فروش ۱.۹ میلیارد واحدی در سال ۲۰۱۵، ۱۰ درصد کاهش یافته است. اگر گوشی‌های هوشمند جدید امکانات تازه‌تر یا ارتقای محسوسی در تجربه‌ی کاربری ارائه ندهند، کاربران تمایلی به به‌روزرسانی این محصولات نخواهند داشت؛ به همین دلیل، چرخه‌ی عمر گوشی‌های هوشمند افزایش خواهد یافت.

گارنتر قبلا نیز اعلام کرده است گوشی‌های هوشمند تاشو تا سال ۲۰۲۳ حدود ۵ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار را تصاحب خواهند کرد. البته، این نوع نوآوری‌ها نباید همانند آنچه برای گوشی‌ هوشمند تاشویگلکسی فولد سامسونگ رخ داد، با مشکل خاصی مواجه شوند؛ زیرا در این حالت، موانعی در مسیر رشد این دسته از محصولات به‌وجود خواهد آمد.

درهرحال، براساس پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود فروش رایانه‌های شخصی در مقایسه با سال گذشته فقط ۱ درصد کاهش یافته باشد و به ۲۵۷ میلیون واحد برسد. آی‌دی‌سی نیز هفته‌ی گذشته اعلام کرد در سه‌ماهه‌ی قبل، لنووبیشترین سهم را در بازار جهانی کامپیوترهای رومیزی داشته است. این، یعنی این شرکت با عبور از اچ‌پی در بازار کامپیوترهای شخصی، حالا جایگاه اول را در این حوزه به‌دست آورده است. 

دیدگاه شما در این باره چیست؟ آیا فروش گوشی‌های هوشمند در سال‌های آینده روند نزولی خواهد داشت؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.