شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

راهنمای خرید جاکفشی

۶۳۱ بازديد

 

اندازه‌گیری ابعاد فضا

اولین چیزی که در هنگام خرید جاکفشی باید به آن توجه کنید، سایز آن است. خوشبختانه با وجود تنوع ساخت جاکفشی در اندازه‌های مختلف، انتخاب سایز مناسب بسیار راحت است. معمولاً راهروها و راه‌پله‌ها به عنوان محل قرارگیری جاکفشی در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین باید متناسب با فضای این قسمت از منزل خود سایز جاکفشی را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که سایز آن را گونه‌ای انتخاب کنید که برای رفت‌وآمدتان مشکلی به وجود نیاورد.

ظرفیت فضای ذخیره‌سازی

فضای ذخیره‌سازی در انواع جاکفشی با هم متفاوت است. برای سازماندهی و نگهداری بهتر از کفش‌هایتان لازم است که فضای ذخیره‌سازی آن متناسب با نیاز های شما انتخاب شود. کفش‌های مردانه معمولاً از لحاظ شکل مشابه هم هستند. اما کفش‌های زنانه انواع مختلفی مانند پاشنه‌بلند، چکمه، نیم بوت و ساده دارد. بنابراین با در نظر گرفتن تعداد کفش‌های اعضای خانواده و شکل و سایز آنها می‌توانید اندازه و ظرفیت فضای ذخیره‌سازی جاکفشی را انتخاب کنید.

سبک و مدل طراحی

جاکفشی مانند دیگر مبلمان منزل از لحاظ سبک و مدل طراحی تنوع زیادی دارد. از آنجایی که معمولاً در ورودی خانه جای داده می‌شود، تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. بنابراین با در نظر گرفتن سبک طراحی فضایی که در آنجا قرار خواهد گرفت و حتی سبک مبلمان و دکوراسیون منزل‌تان؛ می‌توانید جاکفشی با سبک دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

انتخاب جنس مناسب

موضوع مهم دیگری که در هنگام خرید جاکفشی باید در مورد آن تصمیم گیری کنید، جنس آن است. برای ساخت انواع جاکفشی از متریال‌های مختلف مانند چوب، فلز و ام‌دی‌اف استفاده می‌شود. در ساخت برخی مدل‌های ساده، پلاستیک هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اینها به اندازه جاکفشی‌های ساخته شده از چوب و فلز محبوب نیستند. در میان انواع متریال‌ها، جاکفشی‌های چوبی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند، به خاطر اینکه کیفیت و زیبایی بالایی دارند و به راحتی با هر سبکی از دکوراسیون هماهنگ می‌شوند.

شکل و کاربرد آن

جاکفشی علاوه‌بر فضای ذخیره‌سازی و مراقبت از کفش‌های شما، کاربردهای دیگری هم دارد. بنابراین می‌توانید با توجه به عملکردی که از آن انتظار دارید، شکل و مدل مناسب را خریداری کنید. رایج‌ترین مدل‌های جاکفشی شامل موارد زیر می‌شوند:

جاکفشی نیمکت‌دار: این شکل از جاکفشی طرفداران زیادی دارد. انتخاب آن به شما این امکان را می‌دهد که ضمن پنهان کردن کفش‌ها، فضای مناسبی جهت نشستن و پوشیدن راحت کفش‌هایتان داشته باشید. همچنین می‌توانید در صورت لوزم از نیمکت آن به منظور قرار دادن کیف‌ و دیگر وسایل خود استفاده کنید.

جاکفشی دارای جالباسی: از این شکل جاکفشی‌ها می‌توانید برای آویزان کردن لباس‌هایتان استفاده کنید. با خرید جاکفشی دارای جالباسی به راحتی می‌توانید لباس‌های دم دستی خود را در قسمت ورودی منزل نگهداری کنید.

جاکفشی بدون درب: این نوع درب و کشو ندارد و فقط به صورت طبقه‌ای طراحی شده است. جهت دسترسی راحت به کفش‌ها می‌توانید این مدل را انتخاب کنید. جاکفشی‌های بدون درب به خاطر باز بودن تهویه بهتری هم دارند.

جاکفشی‌ بسته: این مدل دارای درب است، بنابراین برای کسانی که دوست ندارند کفش‌های آنها دیده شود، بهترین گزینه خواهد بود. با توجه به اینکه جاکفشی‌های درب‌دار تهویه ضعیف دارند؛ لازم است طرح‌هایی را انتخاب کنید که دارای سوراخ هستند. زیرا با گردش جریان هوا باعث ایجاد تهویه مطبوع خواهند شد.

جاکفشی آینه‌دار: همه ما عادت داریم در هنگام خارج شدن از منزل، نیم نگاهی به آینه داشته باشیم و تیپ و ظاهر خود را بررسی کنیم. با خرید جاکفشی اینه‌دار می‌توانید همیشه قبل از خارج شدن از خانه، ظاهر خود را در آینه آن برانداز کنید.

قیمت جاکفشی

قیمت جاکفشی برای خیلی از افراد یک معیار مهم برای انتخاب خواهد بود. دانستن عوامل تاثیرگذار بر قیمت جاکفشی می‌تواند به شما در پیدا کردن گزینه مورد سلیقه‌تان بسیار کمک کنید. جنس جاکفشی مهم‌ترین تاثیر را بر قیمت ان دارد. قیمت جاکفشی چوبی در مقایسه با دیگر انواع آن گران‌تر است و قیمت جاکفشی پلاستیکی از همه ارزان‌تر است.

از دیگر عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت جاکفشی می‌توان به اندازه، مدل طراحی، کیفیت و برند ساخت آن اشاره کرد. توجه داشته باشید که هزینه خرید آن نوعی سرمایه‌گذاری است. بنابراین قیمت جاکفشی نباید شما را از انتخاب یک محصول باکیفیت و کاربردی منصرف کند.

اگر قصد خرید آنلاین جاکفشی را دارید در فروشگاه آنلاین خونه شو، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب‌ خواهید داشت. فروشگاه خونه شو دارای انواع مدل‌های جاکفشی با کیفیت بالا و با ظاهر بسیار زیبا است. دامنه قیمت جاکفشی در این فروشگاه بسیار وسیع است، به همین خاطر به راحتی می‌توانید متناسب با بودجه و سلیقه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 قیمت و انواع جاکفشی

مشخصات کفش مناسب و خوب چیست؟

۱) کفش مناسب کفشی است که هنگام پوشیدن طولانی‌مدت، پا را تحت فشار قرار ندهد.

۲) هنگام انتخاب کفش مناسب در نظر داشته‌ باشید انگشتان پایتان دچار تغییر حالت نشوند و یا کناره‌های پایتان تحت فشار ناشی از کفش قرار نگیرند.

۳) سعی کنید کفشی را که انتخاب می‌کنید تنها جنبه زیبایی نداشته‌ باشد بلکه از هر لحاظ مانع آسیب دیدنپای شما در برابر گرما، سرما و ناهمواری‌ های زمین باشد.

۴) به موقعیت و شرایط خودتان هنگام خرید کفش دقت کنید.

۵) در نظر گرفتن بیماری‌هایی مثل دیابت ممکن است انتخابتان را محدود کند ولی در نهایت با آگاهی بر بیماری و شرایط حاکم بر شما، یک انتخاب صحیح انجام خواهید داد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.