شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

5 نکته کلیدی در مورد انتخاب کاشی و سرامیک حمام

۶۳۳ بازديد

 

1- مشخص کنید چقدر برای خرید کاشی بودجه دارید

اولین قدم برای انتخاب کاشی و سرامیک مناسب حمام، تعیین بودجه است. قیمت کاشی و سرامیک در بازار با توجه به اندازه، شکل، کیفیت، برند و جنس آن متفاوت است. تعیین بودجه را به نوعی می‌توان قدرت خرید مشتری در نظر گرفت. وقتی که برای خرید کاشی حمام وارد فروشگاه می‌شود، اولین سوال فروشنده از شما این است که چقدر می‌خواهید برای خرید کاشی و سرامیک حمام هزینه کنید. پاسخ این سوال گزینه‌های مورد نظر شما را مشخص می‌کند. بنابراین می‌توانید از بین گزینه‌هایی که دارید، مناسب‌ترین کاشی حمام را انتخاب کنید. البته به یاد داشته باشید که کیفیت باید بیش از قیمت برایتان مهم باشد. زیرا خرید کاشی ارزان ممکن است بعد از مدتی کوتاهی شما را مجبور به تعویض و بازسازی کاشی و سرامیک حمام کند.

2- در انتخاب اندازه کاشی و سرامیک سنجیده عمل کنید

در هنگام خرید کاشی و سرامیک حمام باید در انتخاب اندازه آن بسیار دقت کنید. انتخاب اندازه کاشی حمام به وسعت فضای آن بستگی دارد. هر چه سایز ابعاد کاشی بزرگ‌تر باشد، حمام بزرگتر به نظر می‌رسد. درست است که برای انتخاب اندازه کاشی حمام قانون معینی وجود ندارد، اما بهتر است طبق نظر طراحان عمل کنید. طراحان معتقدند نصب کاشی‌های متوسط درحمام‌های کوچک، باعث بزرگ جلوه دادن فضا می‌شود.

3- اهمیت طرح و بافت کاشی را فراموش نکنید

کاشی جز مصالح ساختمانی مهم و پرطرفدار است، بنابراین جای تعجب نیست که چرا طرح و بافت آن بسیار متنوع است. در هنگام انتخاب طرح و بافت کاشی حمام عجله نکنید. با انتخاب طرح و بافت مناسب می‌توانید در ظاهر دکوراسیون حمام تغییر اساسی به وجود بیاورید. برای اینکه بتوانید از میان انواع گزینه‌ها، بهترین طرح و بافت را انتخاب کنید، لازم است چند عامل را مد نظر قرار دهید.

طرح و بافت کاشی برای کف حمام باید به گونه‌ای انتخاب شود که روی آن لیز نخورید و از طرفی تمیز کردن آن راحت و سریع باشد. با این تفاصیل کاشی و سرامیک با بافت زبر و برجسته برای کف حمام ایده‌آل است. برای انتخاب طرح و بافت کاشی سقف و دیوارهای حمام، محدویتی وجود ندارد. برای طراحی دکوراسیون چشم‌نواز پیشنهاد می‌کنیم، سقف و دیوارهای حمام خود را با کاشی‌های براق و صیقلی بپوشانید.

4- در انتخاب رنگ کاشی بیشتر احتیاط کنید

طراحان داخلی معتقدند، رنگ دکوراسیون بر روح و روان افراد تاثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید حمام شما به یک فضای آرام‌کننده و لذت‌بخش تبدیل شود، در انتخاب رنگ کاشی حمام احتیاط کنید. توصیه خونه شو این است که از رنگ‌های گرم در طراحی حمام استفاده شود، زیرا حمام یک محیط مرطوب و سرد است. با این وجود انتخاب رنگ‌های گرم و روشن مانند کرم، شیری، نسکافه‌ای و شکلاتی بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

یک نکته بسیار جالب برای جذابیت طراحی دکوراسیون داخلی حمام، استفاده کاشی با رنگ خنثی در کف حمام است. زیرا اگر کاشی‌های رنگی در کف حمام نصب شوند، توجه نگاه‌ها به کف حمام هدایت می‌شود و این مانع از توجه به اطراف و دیگر قسمت‌های حمام می‌شود. استفاده از کاشی با رنگ روشن و گرم برای دیوارهای حمام تاثیر فوق‌العاده‌ای بر جذابیت دکوراسیون دارد.

5- برای فضای حمام بیش از 3 نوع کاشی انتخاب نکنید

اگر می‌خواهید برای جلوه بیشتر فضای حمام خود از چند نوع کاشی استفاده کنید، انتخاب 3 مدل کاشی بهترین حالت خواهد بود. زیرا تنوع بیشتر در مدل کاشی حمام، باعث از بین رفتن یکپارچگی و انسجام دکوراسیون داخلی می‌شود. برای طراحی دکوراسیون چشم‌نواز سعی کنید 3 مدل کاشی حمام؛ از لحاظ بافت، رنگ و اندازه با هم تناسب داشته باشند.

با خواندن این مقاله حتما متوجه شدید که انتخاب کاشی و سرامیک برای حمام اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا نه تنها به زیباسازی دکوراسیون کمک می‌کند، بلکه باعث ایجاد یک فضای آرامش‌بخش نیز می‌شود. همچنین یاد گرفتید در هنگام انتخاب کاشی و سرامیک مناسب برای حمام باید در انتخاب اندازه، طرح و بافت، رنگ و مدل آن هوشمندانه عمل کنید. اگر برای طراحی دکوراسیون داخلی حمام و انتخاب کاشی و سرامیک مناسب برای کف، دیوارها و سقف آن نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید از طریق تماس تلفنی از راهنمایی‌های کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

 مشاهده و خرید انواع کاشی و سرامیک

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.