جمعه ۰۳ فروردین ۰۳

تسهیلات طرح فاخر بانک قوامین

۷۸۵ بازديد

  

ارائه تسهیلات در طرح فاخر بانک قوامین

طرح فاخر بانک قوامین به منظور ایجاد رضایت مشتریان بانک قوامین ارائه شده است. اجرای این طرح در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۶ آغاز شده است. شورای پول و اعتبار قوانینی را برای اجرایی شدن توسط بانک‌ها تصویب نموده و بانک قوامین برای نهادینه‌سازی این قوانین و نیز به منظور ارزش‌آفرینی در عرصه اقتصاد و همزمان کاهش نرخ‌های سود سپرده‌ها و اقساط بازپرداخت تسهیلات و کاستن از مخاطرات سرمایه‌گذاری توسط مشتریان با حفظ اصل سرمایه آنها، اقدام به ارائه تسهیلات در قالب طرح فاخر بانک قوامین نموده است.

در طرح فاخر بانک قوامین، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با سپرده‌گذاری در یکی از حساب‌های یکساله یا کوتاه‌مدت (روزشمار) این طرح، در عرض کمترین مدت ممکن از تسهیلات مربوط به این طرح بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است که در این طرح نیازی به ارائه ضامن از سوی متقاضیان نمی‌باشد؛ بلکه مبلغ سپرده ایشان، به منزله وثیقه بازپرداخت اقساط تسهیلات، نزد بانک باقی خواهد ماند.

مشخصات طرح فاخر بانک قوامین با توجه به سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت یکساله فاخر

آن دسته از مشتریانی که اقدام به افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت یکساله در طرح فاخر بانک قوامین نموده‌اند؛ لازم است به نکاتی در رابطه با شرایط سپرده و تسهیلات اعطایی آن توجه داشته باشند. در این نوع از سپرده‌گذاری، قابلیت دریافت و پرداخت برای مشتری وجود ندارد و حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب سپرده ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال معادل ۱۰ میلیون تومان است. در این طرح نرخ سود مصوب علی‌الحساب سپرده، به صورت سالانه ۱۵% و پرداخت آن ماهانه انجام می‌شود. جهت دریافت تسهیلات طرح فاخر بانک قوامین لازم است می‌بایست حداقل ۲ روز از مدت سپرده‌گذاری بگذرد. مبلغ اعطایی در تسهیلات طرح فاخر بانک قوامین حداقل ۵۰ میلیون ریال معادل ۵ میلیون تومان است. تعداد اقساط بازپرداخت در طرح فوق، حداقل ۱۲ ماه (۱ سال) و حداکثر ۶۰ ماه (۵ سال) در نظر گرفته شده است. ضریب پرداخت مبلغ تسهیلات اعطایی در این طرح بر اساس نوع سپرده، حداکثر ۸۰% کل مبلغ سپرده خواهد بود و قرارداد منعقده در این طرح از نوع مرابحه می‌باشد. نرخ سود مصوب تسهیلات اعطایی بر اساس عقود اسلامی معادل ۱۸% است.

مشخصات طرح فاخر بانک قوامین با توجه به سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت (روزشمار) فاخر

آن دسته از مشتریانی که اقدام به افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت (روزشمار) در طرح فاخر بانک قوامین نموده‌اند؛ لازم است به نکاتی در رابطه با شرایط سپرده و تسهیلات اعطایی آن توجه داشته باشند. در این نوع از سپرده‌گذاری، قابلیت دریافت و پرداخت برای مشتری بر اساس مازاد بر مبلغ وثیقه شده وجود دارد و حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب سپرده ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال معادل ۱۰ میلیون تومان است. در این طرح نرخ سود مصوب علی‌الحساب سپرده، به صورت سالانه ۱۰% و پرداخت آن ماهانه انجام می‌شود. جهت دریافت تسهیلات طرح فاخر بانک قوامین لازم است می‌بایست حداقل ۲ روز از مدت سپرده‌گذاری بگذرد. مبلغ اعطایی در تسهیلات طرح فاخر بانک قوامین حداقل ۵۰ میلیون ریال، معادل ۵ میلیون تومان است. تعداد اقساط بازپرداخت در طرح فوق، حداقل ۱۲ ماه (۱ سال) و حداکثر ۴۸ ماه (۴ سال) در نظر گرفته شده است. ضریب پرداخت مبلغ تسهیلات اعطایی در این طرح بر اساس نوع سپرده، حداکثر ۸۰% کل مبلغ سپرده خواهد بود و قرارداد منعقده در این طرح از نوع مرابحه می‌باشد. نرخ سود مصوب تسهیلات اعطایی بر اساس عقود اسلامی معادل ۹% است.

وام بانک قوامین

نرخ سود سپرده و نرخ سود تسهیلات اعطایی در طرح فاخر بانک قوامین

همانطور که گفته شد چنانچه افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری به صورت بلندمدت یکساله باشد، نرخ سود ۱۵% و نرخ سود تسهیلات آن ۱۸% در نظر گرفته شده است.

و در صورتی که افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری به صورت کوتاه‌مدت (روزشمار) باشد، نرخ سود ۱۰% و نرخ سود تسهیلات آن ۹% در نظر گرفته شده است.

وجوه تمایز طرح فاخر بانک قوامین نسبت به سایر طرح‌های تسهیلاتی

در سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت (روزشمار) این طرح، نرخ سود سپرده بیش از نرخ سود تسهیلات در نظر گرفته شده که این امر باعث تمایز طرح فاخر نسبت به سایر طرح‌های تسهیلاتی مشابه است. از دیگر ویژگی‌های این طرح امکان دریافت همزمان سود سپرده و تسهیلات است؛ این امکان، تأمین مالی بخشی از اقساط بازپرداخت تسهیلات را از محل سود سپرده فراهم می‌سازد. عدم لزوم ارائه ضامن جهت دریافت وام این طرح از دیگر ویژگی‌های طرح فاخر است؛ چرا که مبلغ سپرده به عنوان وثیقه بانکی در نظر گرفته می‌شود. سپرده‌گذاری در دو حالت سپرده‌گذاری طرح فاخر، جایگزینی مناسب برای سپرده‌هایی است که در حال اتمام مدت سررسید است؛ چرا که به سپرده‌های این طرح،‌ تسهیلات نیز تعلق می‌پذیرد. مشتریان در این طرح می‌توانند مبلغ تسهیلات و مدت زمان بازپرداخت اقساط آن را متناسب با توان مالی خود تعیین نمایند. مشتریان حقوقی بانک می‌توانند تسهیلات این طرح را برای تشویق کارکنان منتخب خود،‌ به آنان واگذار نمایند. مشتریان حقوقی نیز می‌توانند سپرده و تسهیلات سپرده خود را به یکی از اعضای درجه یک خانواده خود واگذار کنند. تسهیلات اعطایی در طرح فاخر بانک قوامین، در قالب عقد مرابحه ارائه می‌شود و ویژگی این نوع از عقود؛ نرخ‌گذاری سود برابر و یا کمتر از نرخی است که از سوی بانک مرکزی تصویب شده است؛ بنابراین بهره‌مندی از تسهیلات این طرح برای تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

چگونگی بهره‌مندی از تسهیلات طرح فاخر بانک قوامین

متقاضیان این طرح می‌توانند با مراجعه به واحد اعتبارات یکی از شعب بانک قوامین؛ در جریان شرایط کامل این طرح قرار گیرند. در صورت تمایل به استفاده از تسهیلات این طرح می‌توان با ارائه مدارک شناسایی شامل کارت مالی و شناسنامه (به همراه نسخه کپی) و مدارک کسب و کار، نسبت به افتتاح حساب سپرده یکساله یا کوتاه‌مدت طرح فاخر اقدام نمایند. لازم است حدقل مبلغ ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال، معادل ۱۰ میلیون تومان در حساب مربوطه واریز نمایند. پس از گذشت حداقل ۲ روز کاری از افتتاح حساب، سپرده‌گذار می‌تواند با مراجعه مجدد به واحد اعتبارات شعبه،‌ درخواست خود مبنی بر استفاده از تسهیلات این طرح را ارائه نماید. در این مرحله مدارک لازم برای دریافت تسهیلات از سوی بانک اخذ خواهد شد؛ قرارداد مرابحه جهت دریافت تسهیلات میان بانک و متقاضی منعقد شده؛ قرارداد وثیقه سپرده فاخر تکمیل شده و در نهایت مبلغ تسهیلات اعطایی به متقاضی ارائه خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.