چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

ویژگی ها و قیمت خرید انواع ویلچر های برقی

۶۲۴ بازديد

به صورت کلی ویلچر ها به دو دسته تقسیم می شوند:

ویلچر دستی

ویلچر برقی

ویلچر دستی که از ساده ترین ویلچر و پر مصرف ترین ویلچر به شمار می آید و در مصارف شخصی کارآیی دارد؛ که از این موارد می توان به انواع ویلچر دایان تجهیز، ویلچر فاکسی و ویلچر ایرانی و... اشاره کرد.

ویلچرهای برقی

ویلچر برقی به دلیل داشتن ویژگی های خوب و مثبتی که دارد، یکی از بهترین و خلاقانه ترین اختراعات بشر به شمار می آید، تا افرادی که دچار مشکل در حرکت هستند و برای ایستادن یا انجام کار های روزمره ی خود نیاز به ویلچر دارند، از این کالای خوب و سودمند برای رفع نیاز خود استفاده کنند؛ برای این که یک توضیح کامل درباره ی انواع ویلچر های برقی بدهیم لازم است ابتدا شما را با ویژگی های ویلچر ها آشنا کنیم، ویلچر های برقی نسبت به ویلچر های دستی و معمولی قیمت بالاتری دارند، که با توجه به امکانات و تجهیزات این محصول می توان از این مورد چشم پوشی کرد.

ویلچر های برقی را می توان به طور کلی به دو دسته ی ویلچر برقی معمولی یا تاشو، و ریجد ویلچر، تقسیم کرد.

هر کدام از این ویلچر های برقی دارای ویژگی های مختلفی هستند که مصرف کننده طبق نیاز خود آن ها را خریداری و استفاده می کند، برای مثال در ویلچر تاشو، در زیر قسمت نشیمنگاه دو عدد میله به صورت ضربدری وجود دارد، که باعث می شود در این قسمت بتوان به راحتی آن را از وسط تا کرد و جمع شود.

اما در مدل دیگر ویلچر، همان ریجد ویلچر، در قسمت نشیمنگاه از وسط جمع نشده، و با توجه به قسمت اهرم هایی که دارد، این ویلچر از قسمت پشت به جلو تا شده، و در قسمت نشیمنگاه جمع می شود.

از مهم ترین تفاوت های بین این دو مدل می توان به وزن کمتر در ریجد ویلچر نسبت به ویلچر های تاشو اشاره کرد، این ویژگی در ریجد ویلچر باعث شده است تا بجز حمل و نقل و جا به جایی این محصول، تعمیر کردن و نگهداری آن ها نیز بسیار راحت تر از ویلچر های تاشو به نظر برسد.

سنگینی ویلچر های برقی

در این موضوع به صورت کلی یکی از مهم ترین عیب های ویلچر های برقی، وزن بسیار بالای این محصول می باشد، تا حدی که برای حمل ویلچر های برقی قدیمی تر نیاز به اتومبیل باشد.

اما مدل های متفاوتی از ویلچر های برقی وجود دارد، که با توجه به وزن 19 کیلوگرمی می تواند به راحتی در صندوق عقب خودرو جا شود، و برای حمل آن می توان ویلچر را تا کرده، که فضای کمتری اشغال کند، این مدل ویلچر به راحتی می تواند، حدود 13 کیلومتر راه طی کند، و این ویلچر جزء محبوب ترین مدل های ساخته شده ویلچر های برقی در بازار می باشد.

قیمت ویلچر های برقی

ویلچر زنیت 103، این مدل ویلچر، دارای بدنه ی فولادی، وزن باتری 15 کیلوگرم، قابل استفاده فقط در شیب 10 درجه، دارای دسته کنترل داینامیکی، شارژه 3 ساعت شارژ مداوم به صورت اتوماتیک، تاشو، ویلچر مبله، دارای تشک 10 سانتی، جنس تشک آن فوم سرد و با قدرت بالا و با دوام، قابل استفاده در ماشین های بدون صندوق. قیمت ویلچر زنیت مد 14.699.000 تومان می باشد.

ویلچر برقی 206، با جنس فولادی، کنترل پی جی،موتور 2 عدد، باتری 2 عدد، بیشتر وزنی که تحمل می کند 140 کیلو گرم، بازوی قابل تنظیم، جاپایی با توانایی متحرک بودن، سایز های موجود در بازار 16 و 18، قیمت فروش این محصول 19.701.000 تومان می باشد.

ویلچر تاشو 809 پی، این محصول با مدل تاشو، جنس بدنه آن فلزی، حمل آسان، دارای سیستم ترمز اهرمی، چرخ عقب بنوماتیک، چرخ جلو توپر، و دارای تحمل کردن وزن تا 100 کیلوگرم. قیمت این محصول 1.020.000 تومان می باشد.

ویلچر برقی 207، این محصول دارای یک سال گارانتی، و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد، جنس این ویلچر فولادی است و به آن برقی مبله می گویند، صندلی عقب برقی الکتریکی، و دارای چراغ جلو و چراغ راهنما می باشد، مجهز به ترمز مغناطیسی الکتریکی، حداکثر سرعت 11.5 کیلومتر بر ساعت است، دارای گلگیر چرخ عقب، وزن آن 83.3 کیلو گرم است، پشتی و جا پایی آن برقی بوده و قابل تنظیم است، نگهدارنده ی سر، نشیمن و پشتی آن فوم سرد، و ارتفاع آن 1 متر و 50 سانتی متر است. قیمت این محصول 33.000.000 می باشد.

از مشخصات یک ویلچر برقی خوب میتوان به این موارد اشاره کرد، که ویلچر مورد نظر بدنه ی استیل و مقاوم داشته باشد، تحمل حمل سنگینی تا حد 100 به بالا داشته باشد،

چرخ های جلو توپر تر از چرخ های عقب باشد، ارتفاع نشیمنگاه تا زمین حداقل 50 سانتی متر باشد، و دیگر خصوصیات از جمله باتری، وزن، زیر آرنجی و زیرپایی و بسیاری از مشخصاتش، قابل قبول و متناسب باشد.

ویلچر های برقی را میتوان هم از بازار و فروشگاه ها خریداری کرد، و هم می توان به شیوه ی مدرن و امروزی، آن را از سایت های فروش های اینترنتی خریداری کرد، تمامی ویلچر های برقی دارای گارانتی می باشد.

در هنگام خرید ویلچر های برقی یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه شود، توجه به حالت دسته آن است، زمانی که دسته و جای آرنج یک ویلچر نرم باشد بیمار یا کسی که از آن استفاده می کند احساس راحتی بیشتری دارد، و دیگر نکته مهم و قابل توجه زیر پایی و زیر صندلی ویلچر است، چون بیمار مدت زمان طولانی یا بهتر است بگوییم کل روز روی ویلچر می نشیند، باید صندلی راحت و مناسبی داشته باشد.

قیمت و خرید انواع ویلچر برقی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.